type='text/javascript'/>

Thursday, May 17, 2012

KESILAPAN SUAMI YANG TIDAK DISENANGI ISTERI KETIKA DI RANJANG


Malam2 jumaat ni sesuai lah baca ni...hehe

Berikut adalah senarai kesilapan suami yang cukup tidak disenangi oleh isteri ketika di ranjang. Inilah juga faktornya yang membuatkan isteri berasa dingin untuk melakukan seks. Semoga ia dapat dijadikan panduan dalam memperbaiki kehidupan seks anda suami isteri.


1. Tidak bercumbu terlebih dahulu
 Meskipun nafsu sedang membara namun jangan terlalu rakus menerkam isteri tanpa mencumbuinya terlebih dahulu. Terlalu banyak artikel yang menerangkan bahawa wanita memerlukan masa untuk terangsang. Sentuh bahagian sensitif isteri ataupun kucuplah bibirnya terlebih dahulu supaya isteri turut merasakan ghairah untuk hubungan intim.

2. Hembusan nafas
 Tidak dinafikan hembusan nafas suami di telinga mampu menaikkan nafsu isteri. Namun perlu juga diketahui bahawa itu juga menjadi faktor untuk membenamkan rasa berahi sekiranya hembusan nafas suami pekat berbau rokok ataupun bauan yang kurang menyenangkan.

3. Tidak bercukur
Sememangnya ini adalah perkara asas yang harus diingat oleh setiap lelaki sebelum melangkah ke ranjang untuk bersama isteri. Misai dan juga jambang yang tidak dicukur dan dibiarkan panjang bukan saja menyakitkan mata isteri yang memandang tapi juga menyakitkan. Ia seakan-akan mencucuk kulit isteri bila disentuh.

4. Gelojoh
Ada suami yang gelojoh dalam urusan seks. Belum sempat isteri buat apa-apa, suami sudah menerkam dahulu. Selain itu ada juga yang gopoh mahu membuka pakaian isteri namun tidak tahu bagaimana caranya. Maka jadilah suami seperti "
incredible hulk"
merobek dengan cara yang ganas. Seharusnya membuka pakaian isteri dilakukan dengan hormat dan penuh lembut. Ibarat membuka satu hadiah yang berharga. Lagipun kenapalah hendak tergopoh-
gapah, isteri tidak ke mana-mana, tetap ada di depan mata.

5. Sentuhan
Sentuhan, belaian dan usapan buat isteri di awal hubungan intim perlu ada caranya. Janganlah terus meraba-raba tanpa arah tujuan. Tak terbangkit nafsu isteri jika sentuhan suami sekejap di kaki, sekejap di belakang dan kemudian di kepala pula. Caranya pula kasar semacam seperti menepis semut yang merayap di badan. Seeloknya lakukan sentuhan dengan lembut dan berperingkat supaya isteri dapat menikmati sensasi sentuhan suami.

6. Jangan berehat setengah jalan
Tiada istilah berehat ketika melakukan pemanasan meskipun anda penat dan isteri lambat terangsang. Tubuh isteri perlu sentiasa disentuh supaya berahinya tidak turun mendadak. Apa perasaan isteri bila ghairah baru hendak memuncak tiba-
tiba si suami berhenti merangsang, sudah tentu perasaan terus merudum.

7. Jangan biar isteri terkapai-kapai
Ada suami yang mementingkan diri sendiri. Setelah nafsu syahwatnya dipenuhi isteri yang masih belum menikmati kepuasan dibiarkan begitu saja. Sebenarnya ketidakpuasan ketika hubungan seks dengan suami juga antara sebab isteri mula memandang seks sebagai sesuatu yang hambar.

8. Jangan sepahkan kondom
Sekiranya anda menggunakan kondom sebagai cara untuk mencegah kehamilan sebaiknya jangan sepahkan ia di bilik. Membuang kondom adalah tanggungjawab suami dan lagi ia adalah satu barangan yang sangat peribadi. Bayangkan perasaan isteri anda sekirnya suami meninggalkannya di tepi katil dan dia harus mengambil dan membuangnya.

9. Tiada Usaha Utk Jadi POWER!
Bagi yang mempunyai masalah ketika di ranjang, bagi yang suami mau pun si isteri, perlulah berusaha untuk mencari "
cure" kepada masalah-masalah mereka. Anda tidak perlu malu mengenai hal ini walaupun ini adalah isu yang sensitif di kalangan orang kita.

0 comments:

Post a Comment

Pendapat anda? Sila tinggalkan komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Copyright 2012 | Realiti Alam Perkahwinan | Templates Designed by Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™